понеділок, 24 березня 2014 р.

Веб-квест з математики "Цариця наук"

Математика невичерпна і многозначна. Одних підкорює її логічна витонченість, інші цінують у ній точність, a треті захоплюються її красою.
Математика - це мова, на якій розмовляють всі точні науки, особливо фізика і астрономія.

Роль математики в біології полягає в тому, що всі дослідження спираються на логічні висновки. Від простого спостереження до абстрактного мислення.
Хіміки-технологи наших днів у своїй практичній роботі використовують апарат вищої математики.
З'явилися свої координати. Що це таке? А це азимути. Знову на допомогу прийшла математика, адже азимут не що інше, як сектор круга. Графіки і діаграми, якими так багата географія, - це порівняльні величини.
Багато хто з вас чули про машинний переклад, прo вірші, написані машинами, прo розшифровки математиками мов зниклих народів. Це нова наука - математичне мовознавство.
Великий Леонардо да Вінчі у XVI столітті розробив математичну теорію живопису. У своїх картинах він використовував закон «золотого перетину», закон перспективи, закон паралельного і прямокутного проектування.
Мета квесту:
підвищити навички учнів роботи з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережею Інтернет тощо;
підвищити знання всіх учасників про безпечний Інтернет;
сприяти розвитку ІТ-компетентності учасників навчально-виховного процесу.
Учасники:
Учителі математики 
учні 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (індивідуально або у командах)
всі, хто бажає випробувати свої сили
Терміни проведення:
1 завдання: 31 березня – 1 квітня 2014 року
2 завдання: 2 квітня – 3 квітня 2014 року
3 завдання: 4 квітня – 5 квітня 2014 року
4 завдання: 7 квітня – 8 квітня 2014 року
5 завдання: 9 квітня – 10 квітня 2014 року
6 завдання: 11 квітня – 12 квітня 2014 року
Підведення підсумків: до 18 квітня 2014 року
Організатор квесту:
Богданова О.О., методист РМК
Останні приготування:

Отже, 31 березня 2014 року ми розпочинаємо нашу подорож «Всесвітньою павутиною». На Вас чекають шість завдань, під час яких вам доведеться бути кмітливим, творчим, уважним, а в останньому завданні ще й швидким.
Всі завдання будуть розміщуватись в день відкриття (див.графік) з 8 до 9 ранку. Прийматись відповіді будуть до 23-55 останнього дня.
Для участі у веб-квесті необхідно заповнити анкету учасника.
За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бали. Доступ до останнього завдання отримають лише ті учасники, які наберуть більше 50% від загальної кількості балів за п’ять попередніх завдань.
Додаткові матеріали
Пропонуємо переглянути матеріали
«Як правильно зробити посилання на зображення" та "Як правильно зробити посилання на відео».
Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей та підлітків

Завдання

Завдання 1

Зародження математичних розваг у вигляді жартівливих і цікавих задач, головоломок, відгадування чисел та інших різноманітних завдань на кмітливість сягають глибокої давнини. Перші посібники з математики, що їх використовували у Вавилоні, Стародавньому Єгипті, Індії та Китаї, школах великих латиноамериканських, африканських і тихоокеанських острівних цивілізацій, були збірниками цікавих задач і повчальних історій. Ці підручники залишилися навіть і тепер, коли накопичився вже достатній запас знань з математики. 
Коли потрібно було вчити і вчитися математиці, люди перш за все зверталися до жартівливих задач і загадкових історій; тобто «вчились граючись».
Для «розминки» пропонуємо розв’язати декілька цікавих задач.
  • Вирушаючи гуляти, Мряка кожного разу одягає 3 фуфири, а Бряка тільки 2. Додому вони обидві повертаються абсолютно голі. Скільки фуфир розгубили Мряка і Бряка за літо, якщо Мряка гуляла влітку 150 разів, а Бряка 180 разів? (1 бал)
  • Відплякуючись від сурих пляк, кожен хамсик шмиряє на глин по 5 гнусиків. Скільки гнусиків шмирнуть на глин 12 хамсиков, відпрякуючихся від сурих пляк? (1 бал)
  • Клюша наклюсюкал 256 парфусиків, а Плюша наплюфукал в 3 рази більше парфусиків, та ще й забрав у Клюши половину його парфусиків. Скільки парфусиків у Плюши? (1 бал)
  • Хто автор цих задач? Як називається збірник таких задач? (1 бал)
  • Приведіть приклад завдання із цього збірника. (1 бал)

В Україні теж відомий цілий цикл цікавих задач, в яких використані математичні поняття. В них виявляється розум, кмітливість і спостережливість нашого народу, відбито його щоденне життя. Нерідко такі задачі, що прийшли до нас з глибини віків, прикрашені добрим народним гумором, забарвлені національним колоритом. Саме в народних задачах і загадках відображаються певні математичні поняття. Ось одна з них: 
  • Скільки нас є? Сім, сімнадцять, без двох двадцять, семеро, троє, ще й малих двоє. (1 бал)
  • Приведіть приклад народної української задачі з математики. (1 бал)
  • Розгадайте як підраховував лісник дерева в лісі і скільки дерев він нарахував на одній ділянці, якщо в нього на листку було намальовано один квадратик, три кружечки, шість хрестиків і чотири палички. (1 бал)
  • За який винахід відомого математика Рене Декарта французький король Луї ІІІ нагородив титулом «Великий координатор»? (1 бал).
  • На запитання, скiльки важить рибина, рибалка вiдповiв: «Хвiст важить 150г, голова стiльки, скiльки хвiст i половина тулуба, а тулуб - скiльки голова i хвiст разом». Скiльки важить цiла рибина? (1 бал)

Відгадайте задачу-жарт.
За Завдання 1 ви зможете отримати 10 балів.

Завдання 2

Математика — цариця всіх наук. Її улюблениця — істина, її вбрання — простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований в боротьбі з труднощами, і такому, який свідчить про незвичайну схильність людини до заплутаних, але невичерпних і піднесених розумових насолод. (Ян. Снядецький)
…спробуємо на хвилину уявити собі, що ми всі втратили елементарні арифметичні знання. Адже це приведе до справжньої суспільної катастрофи, бо арифметичний розрахунок супроводить нас на кожному кроці. (Б. В. Гнєденко)
Ви вже зрозуміли, що далі мова піде про видатних людей. Тому наступні завдання будуть пов’язані з видатними людьми, які присвятили математиці життя.
  • Знайдіть один вислів відомої людини про число (1 бал)
  • Знайдіть один вислів відомої людини, у якому поєднано математику з іншою наукою (1 бал)
  • Цей відомий математик був одним із перших, хто вважав, що Земля має форму кулі і є центром Всесвіту; що сонце, Місяць і планети мають власний рух, відмінний від добового руху нерухомих зірок. Ці погляди передували геліоцентричному вченню Коперніка. Хто цей математик? (1 бал)
  • Розкажіть про одного українського математика. (1 бал)
  • Вкажіть посилання на портрет цього українського математика (1 бал)
  • Виконайте завдання та запишіть імена зображених математиків (10 балів)
  • Який вислів у результаті виконання вправи ви отримали? (1 бал)
  • Який видатний математик так сказав? (1 бал)
  • Вкажіть посилання на портрет цього вченого. (1 бала)
  • Вкажіть посилання на відео, у якому розповідається про якогось видатного математика. (2 бала)

Всього за Завдання 2 ви зможете отримати 15 балів.

Завдання 3

«Предмет математики настільки серйозний, що потрібно не випускати випадки, зробити його цікавим».
Б.Паскаль.
Останнім часом ми все частіше звертаємося до мережі Інтернет за допомогою: знайти інформацію, скачати музику чи фільм, пограти у гру, поспілкуватися тощо. А чи можна поєднати Інтернет та цікаву гру при вивченні математики? Адже із самого дитинства діти граючись навчаються.
Пропоную пограти в одну із навчальних онлайн ігор.
  • Створіть математичну гру з теми, яка вам найбільше сподобалась. Для цього зареєструйтесь під власним ім’ям на платформі Learningapps.org, натисніть кнопку «Новое упражнение», оберіть вид гри, створіть гру, надішліть посилання на гру. (5 балів)
  • Знайдіть посилання на ігрову платформу, яка допоможе краще вивчити математику. (2 бала)
  • Відновіть запис. Однакові фігури означають однакові цифри. (1 бал)


Навчитися використовувати математику у житті нам часто допомагають цікаві задачі. Наприклад: 
  • За весну Петро Іванович схуд на 25%, потім за літо поправився на 20%, потім за осінь схуд на 10%, а за зиму додав 20%. Схуд чи поправився він у підсумку? (1 бал)
  • Є числа з досить цікавими властивостями. Якщо, наприклад, число 12 записати навпаки - 21, то квадрат нового утвореного числа виявиться квадратом числа, також записаного навпаки: 12 =144; 21 =441. Напишіть пару подібних чисел. (1 бал)

За це завдання ви зможете отримати 10 балів.

Завдання 4

Виявляється, математика не лише цікава та захоплююча наука, а ще й поетична. Неймовірно, та вірші можна писати не тільки українською, російською чи англійською, але й мовою цифр. Не віриш? Читай далі, Ти будеш здивований.
Нажаль, невідоме ім’я того умільця, котрий вперше вигадав творити поезію за допомогою цифр. Та від того вірші математичного генія не менш популярні.
Прочитайте наступний цифровий шедевр та спробуйте відгадати, вірші якого поета в ньому зашифровані.
17 20 48
140 10 01
126 138
140 3 501
Відгадали? Ні? Тоді я вам допоможу.
Це знамениті рядки Олександра Пушкіна з листа Тетяни Євгенію Онєгіну:
«Я к вам пишу — чего же боле?
Что я могу еще сказать?
Теперь, я знаю, в вашей воле
Меня презреньем наказать…»
  • А в цьому математичному вірші зашифрована пісенька. Здогадуєтесь, яка? (2 бала)

2 15 42
42 15
37 08 5
20 20 20!
7 14 100 0
2 00 13
37 08 5
20 20 20!
Хтось вважає математику нудною, хтось — нецікавою, але ми знаємо, що в цій науці вирують справжні пристрасті! А що вже захоплюючих фактів та дивовижних відкриттів у математиці — усіх не злічити!
  • Цікаво, що у будь-якій групі з 23-х і більше людей більш за все знайдуться двоє, які відзначають свій День народження в один і той же день. Яка вірогідність такого збігу. (1 бал)
  • А чи знаєте ви, що мить — це насправді одиниця виміру часу. Скільки вона триває? (1 бал) 
  • Древні римляни, безперечно, були дуже розумними, математично освіченими, та все ж про дещо вони забули. Про яке число вони забули? (1 бал) 
  • Кого вважають першою жінкою-математиком? (1 бал) 
  • Яка сума чисел від 1 до 100? (1 бал)
  • А ось іще одна математична цікавинка. З 1995-го року у місті Тайбей на Тайвані мешканцям дозволили видаляти цифру «чотири» у ліфтах. Чому? (1 бал)

Її оригінальні картини – це нагромадження чисел від 1 до 12. Спитаєте, чому саме до 12? А тому, що вона використовує цифри тільки із циферблатів годинників, до того ж розбитих, оскільки творчість художниці – не просто малюнки з математичним ухилом. Це філософські роботи про те, як зникають секунди і як четвертий вимір, а саме час, формує три інші. 
  • Як звуть цю художницю? (1 бал)
  • Вкажіть посилання на її роботу. (1 бал)
  • Як називається така техніка малювання? (1 бал)
  • Ми звикли користуватися цими цифрами щодня і навіть не задумуємося над тим, чому це шість, а то вісім, хто вигадав усі ці назви, звідки вони?... (1 бал)

Якось на ранкову зарядку зібралися п’ятеро нерозлучних друзів. Зробивши чимало спортивних вправ та добряче втомившись, друзі вирішили перепочити і взялися розповідати один одному цікаві історії-загадки.
Першим загадав загадку юнак у синьому.
Джек: Минулого тижня я вимкнув світло і встиг дістатися до ліжка швидше, аніж моя кімната занурилася в пітьму. Від вимикача до ліжка цілих 3 метри. Як мені це вдалося?
Дівчина в зеленому спантеличила всіх питанням.
Енн: Якось пізнього вечора мій дядько читав цікаву книгу. Тітка через неуважність вимкнула світло, і хоча в кімнаті стало зовсім темно, дядько продовжував читати, як ні в чому не бувало, і дочитав книгу до кінця. Як він міг це зробити?
Наступним був хлопець в червоному.
Вільям: Коли тітка приїжджає до мене в гості, вона завжди виходить з ліфта на 5 поверхів нижче, аніж потрібно, і піднімається далі пішки. Чому вона так вчиняє?
Дівчина в блакитному здивувала усіх розповіддю.
Доллі: Вчора вранці я впустила сережку в каву. І хоча чашка була наповненою по вінця, я дістала сережку, навіть не намочивши пальців. Як мені це вдалося?
Нарешті свою загадку запропонувала дівчина в жовтому.
Сідні: Вчора ввечері мій батько потрапив під дощ. Ні капелюха, ні парасольки він з собою не мав. Сховатися від дощу було ніде. Тож коли батько дістався додому, вода з нього лилася потоками. Але жоден волос на його голові не промок. Як це могло статися?
  • Зуміли відгадати загадки? Пишіть відповіді та дивуйте усіх своєю кмітливістю і винахідливістю!Тільки не забудьте вказати, кому належить загадка. (3 бала)

Всього за Завдання 4 ви зможете отримати 15 балів.

Завдання 5

Великий французький архітектор Корбюзьє якось вигукнув: «Все навколо-геометрія!». Сьогодні ми вже можемо повторити цей вигук з ще більшим подивом. Справді, подивіться навколо - скрізь геометрія! Сучасні будівлі і космічні станції, авіалайнери і підводні човни, інтер'єри квартир і побутова техніка - все має геометричну форму. Геометричні знання сьогодні є професійно значущими для багатьох сучасних спеціальностей: для дизайнерів і конструкторів, робітників і вчених. І вже цього досить, щоб відповісти на питання: «Чи потрібна нам Геометрія?»
  • Геометрія зустрічається у багатьох професіях, без яких людство не змогло обійтися.
  • Наведіть приклад професії, у якій без геометрії не обійтись. (1 бал)
  • В давнину це слово використовували як «гармонія», «краса». А й справді з грецької мови воно означає «відповідність, пропорційність, подібність в розташуванні частин».
  • Наведіть приклад симетрії у літературі. (1 бал)
  • Вкажіть посилання на зображення, у якому показана симетрія у природі. (1 бал)

  • Часом, темп нашого життя так великий, що у нас не вистачає часу озирнутися...
  • А навколо - такий чудовий світ! Давайте зупинимося на хвилину і помилуємось Красою.
  • Яку геометричну фігуру нагадують ці зображення? (1 бал)
  • Знайдіть посилання на зображення кола у природі (1 бал)

Всі діти люблять грати. Пропонуємо чудову можливість пограти онлайн у гру для всіх любителів давньої культури та архітектури. З блоків різної форми Вам потрібно буде побудувати яку-небудь хаотичну конструкцію. Блоки можуть бути однієї форми, а можуть бути різної, але головною умовою проходження рівня, є використання всіх блоків і щоб жоден блок не упав за межі площадки будівництва. Варто враховувати ще той момент, що блоки обертаються навколо своєї осі. Всього буде 20 варіантів.
  • Для підтвердження проходження всіх етапів гри надішліть на адресу організатора квесту скрін-шот результату. (5 балів)

Всього за завдання 5 ви зможете отримати 10 балів.

Завдання 6

Увага! У фінальному Завданні беруть участь учасники, у яких загальна кількість балів більша від 30! (див. результати змагань)
Увага! У Завданні 6 всі попередні бали обнульовуються. Приймається тільки одна відповідь на Завдання 6.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер, -
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Для виконання наступного завдання вам необхідно виконати вправу онлайн гри. Для цього перейдіть за посиланням, виконайте вправу, зробіть скріншот, у якому буле видно час виконання. Скріншот надішліть на адресу організатора веб-квесту. За виконану вправу ви зможете отримати від 29 до 1 бала, залежно від часу виконання вправи.
А чи знаєте ви?
  • Що Шарль Перро, автор «Червоної Шапочки», написав математичну казку? Як він її назвав? (1 бал) 
  • Одна з кривих ліній називається «Локон Аньєзі». На честь кого її так назвали? (1 бал)
  • На честь кого назвали квітку гортензію? (1 бал) 
  • Англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза». Кому він її присвятив? (1 бал) 
  • Один відомий поет написав такі рядки: «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії»? Хто цей поет? (1 бал)
  • Як раніше називали теорему Піфагора? (1 бал)
  • Скільки існує різних способів доведення теореми Піфагора? (1 бал) 
  • Англійська королева, прочитавши книгу Льюїса Керрола «Аліса в Країні див», так зацікавилась нею, що наказала принести їй всі книжки цього письменника, але була розчарована. Чому? (1 бал)
  • За що Франсуа Вієта майже було відправлено на вогнище? (1 бал)

Всього за Завдання 6 ви зможете отримати від 38 балів.

Відповіді

Завдання 1
Відповіді до задач:
150х3+180х2=810 фуфыр
12х5=60 гнусиков
256х3+256:2=768+128=896 парфусиков
Григорій Остер «Противні задачі»
Приклади задач із збірника «Противні задачі» (відповіді учасників):

  • Бряка заховала 3 пусика під кулюк, 5 - сунула в млежечку, а 2 - закопала в грязюсе. Мряка пішла шукати Брякіни пусики, знайшла 17 штук і расдрузила їх на хрунечки. Де, швидше за все, виявила Бряка свої нераздрусені пусики?
  • В небе летят 35 утят. 12 утят вперед глядят, а остальные оглядываются назад и видят дерево, на котором сидят 27 котят. На сколько утят, оглядывающихся назад, меньше, чем сидящих на дереве котят?
  • Пожарных учат надевать штаны за три секунды. Сколько штанов успеет надеть хорошо обученный пожарный за пять минут?
  • Мляша колекціонує млянечки, а Пляша - плянечки. У Мляши млянечков у 3 рази більше, ніж у Танцюй плянечков. Скільки в Танцюй пляничков, якщо в Мляши 69 млянечков?
  • Мряка друсит пусики. На друську одного пусика Мряка витрачає полдолгика. Скільки долгиков витратить Мряка на друзьку восьми пусиков?
  • Мряка і Бряка расдрусили пусик. Мряка взяла собі два фарика, а Бряка - один. По скількох хрунечков у Мряки й у Бряки?
  • Мряка і Бряка посварилися. Мряка 7 разів фрякнула Бряку марфуфочкой по чому потрапило, а Бряка фрякнула Мряку тієї ж марфуфочкой по чому потрапило 9 разів. Запитується, скільки разів вистачали бідну марфуфочку за хвіст і фрякали нею по чому потрапило?
  • Мряка і Бряка прийшли на галявинку і стали стрибати. Мряка стрибнула на 7 лыгов, а Бряка - на 8 лыгов. Скільки лыгов залишилися нероздавленими, якщо всього на галявинці сиділи і тихо пекли замислену пісню 39 лыгов?
  • Мряка і Бряка знайшли чалочку, довжина якої - 9 тягусиков. Мряка відгризла собі 4 тягусика, а інші віддала Бряке. Вирази довжину що дісталася Бряке частини чалочки в длиниках, маючи у виді, що довжина кожного тягусика - 7 длиников.
  • Мряка, Бряка, Слюник і Хрямзик йшли, йшли, йшли і пройшли 200 длиников за 5 долгиков. За скількох долгиков вони пройдуть 360 длиников, якщо будуть йти, йти і йти з тією же швидкістю?
  • Якщо Хрямзика обізвати слюником, він починає буцатися і не перестає, поки не буцне обозвали по 5 разів кожним рогом. Один раз Бряка саме так його й обізвала, і Хрямзик буцнув її 35 разів. Скільки рогів у Хрямзика?
  • Якщо Слюника роздражнити, він починає лягаться і не заспокоїться, поки не брикне дразнившего кожною ногою по 3 рази. Один раз Мряка обізвала Слюника хрямзиком і він брикнув її 27 разів. Скільки ніг у Слюника?
  • Папи купили для своїх дітей 9 трусиків. У кожного папи троє дітей. Скільки дітей залишаться без трусиків?
  • У будинку - 12 чашок і 9 блюдечок. Діти розбили половину чашок і 7 блюдечок. Скільки чашок залишилося без блюдечок?
  • Пасажир спізнювався на літак і біг, розмахуючи двома валізами. З першої валізи випало 45 різних речей, а з другого – речей випало в 3 рази більше. Скільки усього речей випало з валіз пасажира, що спізнювався на літак?
  • Якщо тихенько підкрастися до дідуся і папи позаду і раптово крикнути: "Ура!", папа підскочить на 18 див. Дідусь, у важкі роки що пережив і не таке, підскочить тільки на 5 див. На скількох сантиметрів вище дідуся підскочить папа, що почув раптове "Ура"?
  • На квадратному городі, довжина всіх сторін якого – 80 метрів, посадили собаку. Цей собаку посадили на ланцюг довжиною в 9 м 70 див і прикріпили ланцюг до стовпа, що стирчить у самому центрі городу. Довжина собаки від нашийника до передніх зубів – 30 див. Чи залишилися на городі місця, безпечні для злодіїв?
  • В тесном трюме пиратской бригантины капитан Флинт и боцман Федя делили одно и то же делимое на разные делители: капитан Флинт с мрачной усмешкой - на 153, а боцман Федя со спокойной улыбкой - на 8. Боцман Федя получил в частном 612. Какое частное получит Флинт?
  • Из одного здания в одно и то же время с разной скоростью вышли 376 мальчиков и 532 девочки. Через некотрое время из этого же здания с одинаковой скоростью вышли 38 взрослых. Сколько всего учеников и учителей разошлись по домам после занятий в школе?
  • Однажды наши и враги встретились на поле брани и начали браниться. Сначала враги бранили наших 20 минут, а потом наши обиделись и бранили врагов в три раза дольше. Сколько часов бранили врагов наши?
  • На поляні поблизу болота паслися протягом однієї години двою однакових коней з однаковим апетитом. Відрізнялися вони один від одного лише тим, що у одного коня хвіст був вдвічі коротший, ніж у другого? Який з коней зів більше трави, якщо вони розпочали і закінчили пастися одночасно?
  • Вовочка в зоопарке дразнил трех верблюдов сразу. Каждый из этих верблюдов плюнул на Вовочку по три раза. Сколько раз плевали верблюды на Вовочку?
  • Третьеклассник Федя каждому встреченному в школьном коридоре первокласснику выдал по 3 шелобана. Всего за время движения по школьному коридору Федя выдал 27 шелобанов.
  • Из каждых 2575 двоечников один становится директором школы. Из скольких двоечников получится 14 директоров школ?
  • Пушкин родился 1799 году, а Лермонтов - на 15 лет позже. Сколько лет было бы Пушкину и Лермонтову в 1850 году, если бы Мартынов и Дантес промазали?
  • На одной жужаре к нам прижакали 70 лямзиков, а на другой - на 3 лямзика больше. Сколько лямзиков прижакали к нам на обеих жужарах?
  • Ляк полючит, и к нему подклякиваются жужи одна за другой. Кляк тоже полючит, но жужи не обращают на него никакого внимания. Ляк уже нафунял 284 жужи, а Кляк только 1, да и та какая-то нылая.
  • Сколько жуж станет у Кляка, если Ляк по доброте душевной отфуняет ему 73 своих жужи?
  • Уходя на пенсию старая учительница подсчитала, что за долгие году самоотверженного труда она поставила своим ученикам 26172 двойки, 11583 тройки, 4884 четверки и 955 пятерок. Сколько всего отметок поставила строгая учительница за годы самоотверженного труда?
  • У трех бабушек было по одному серенькому козлику. Бабушки козликов очень любили. Пошли козлики в лес погулять, а там их волки съели. Остались от козликов рожки да ножки. Сколько осталось рожек и сколько ножек?
  • Дворняга Клюква за свою бурную жизнь сменила много хозяев. В первый раз, еще в щенячьем возрасте, она просто потерялась. Во второй—убежала от скупых хозяев сама. Восемь раз разные хозяева выгоняли Клюкву за грубость. За неопрятность и разгильдяйство Клюкву выгоняли в два раза реже, а за жадность в три раза чаще, чем за грубость. Последние хозяева, несмотря ни на что, долю любили Клюкву и умерли с ней в один день, после того, как она подгрызла ножки шкафа. Сколько всего хозяев было у дворняги Клюквы?
  • Воспитывая своего сына двоечника, папа изнашивает в год 2 брючных ремня. Сколько ремней износил папа за все одиннадцать лет учебы, если известно, что в пятом классе его сын дважды оставался на второй год?
  • На таксе Дуське сидят 56 блох, а на овчарке Ладе 44 блохи. После того, как овчарка и такса встретились и поговорили друг с другом, 12 Дуськиных блох пересели на Ладу, а 17 Ладиных пересели на Дуську. Сколько блох теперь сидит на Ладе и сколько на Дуське?
  • На белом мамином платье было 3 коричневых пятна. После того, как Маша постирало мамино платье в гороховом супе, на платье осталось только 1 белое пятно. На сколько больше пятен было на мамином платье до стирки?
  • Инопланетяне, посетившие школу N, pезко отличаются от жителей Земли. У каждого из них по 4 pуки, 4 ноги и по 2 совести. Hа сколько меньше всего пеpечисленного у ученика этой школы Степана Стульчикова, если известно, что pук и ног у него столько же, сколько у обычного человека, а совести нет совсем?
  • В позапрошлом году Ниночка познакомилась с одним мальчиком, и он подарил ей котенка. В прошлом году Ниночка познакомилась с 12 мальчиками, и каждый из них подарил ей двух котят. В этом году Ниночка познакомилась с 27 мальчиками, и все эти мальчики подарили Ниночке по 3 котенка. Теперь Ниночка хочет познакомиться еще с каким-нибудь мальчиком и собирается подарить ему всех своих котят. Сколько котят имеет шанс приобрести этот не известный пока Ниночке мальчик?
  • 7 удавов честно разделили между собой 35 кроликов и проглотили их. Каждый кролик сгрыз перед этим по 7 морковок. Сколько морковок попало в каждого удава?
  • У цирку - 30 рядів, у кожнім ряді - по 120 місць. Щовечора цирк повний, і всі глядачі, дивлячись на клоунів, умирають від сміху. Скільки чоловік щовечора умирають від сміху в цирку?
Українська задача: 54
Приклади українських задач (відповіді учасників):

  • Чоловiк, жiнка i двоє дiтей повиннi переправитись на протилежний берег рiчки за допомогою човна. Чоловiк i жiнка важать по 100кг, а дiти по 50кг. Як їм бути, коли човен вмiщає до 100кг i кожен з них вмiє веслувати.
  • Два батьки і два сини з’їли за сніданком троє яєць, причому кожному з них дісталося по цілому яйцю. Як це могло статися?
  • Одна жінка винесла на базар продавати курей. Перший покупець купив у неї половину всіх курей і ще пів курки. Другий – половину з того, що у неї залишилось і ще пів курки. Третій покупець зробив так само: забрав половину з того, що було, та ще пів курки. Після цього у жінки курей не залишилось і вона задоволена пішла додому. Скільки курей винесла вона на продаж?
  • Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два мішки, розміри яких такі ж, як і мішка, в якому знаходиться пшениця?
  • Дві бабці вирушили з Москви у Троїцько-Сергієву лавру. Обидві вони пройшли 60 верств. Скільки верств пройшла кожна з них, якщо йшли вони з однаковою швидкістю?
  • Скільки кінців у чотирьох палок? У п’яти палок? А у п’яти з половиною?
  • На поляні поблизу болота паслися протягом однієї години двоє однакових коней з однаковим апетитом. Відрізнялися вони один від одного лише тим, що у одного коня хвіст був вдвічі коротший, ніж у другого? Який з коней зів більше трави, якщо вони розпочали і закінчили пастися одночасно?
  • Один чоловік купив три кози і заплатив 300 гривень. Запитується: по чому пішла кожна коза?
  • Мельник зайшов у млин. В кожному з чотирьох кутків він побачив по три мішки, на кожному мішку сиділо по три кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Запитується, чи багато ніг було у млині?
  • Що це може бути: дві голови, дві руки і шість ніг, а в ходьбі лише чотири?
  • По вулицi йшла дiвчинка. Зустрiвши дiдуся, вона привiталась. Дiдусь сказав: “Добрий день, маленька дiвчинко!” Дiвчинка заперечила, що вона не мала, i коли дiдусь запитав скiльки їй рокiв, то вона вiдповiла: в 2 рази молодша мами, а мама на 5 рокiв молодша батька. Разом нам 60рокiв”. Скiльки рокiв дiвчинцi?
  • Математик, опинившись випадково в невеличкому мiстечку i бажаючи хоч як-небудь провести час, вирiшив пiдстригтися. В мiстечку було лише 2 майстра (у кожного своя перукарня). Заглянувши до одного майстра, математик побачив, що господар недбало пiдстрижений. В салонi другого майстра було iдеально чисто, а власник його бездоганно акуратно пiдстрижений. Подумавши, математик вiдправився стригтись до першого перукаря. Пояснiть причину дивного, на перший погляд, рiшення математика.
  • У класi 37 учнiв. Чи знайдеться такий мiсяць року, у якому вiдзначатимуть свiй день народження не менш як 4 учнi цього класу?
  • Як лисиця та вовк рибу дiлили. Вкрали лисиця з вовком риби багатенько, та й давай дiлитись. 
— Я не дуже тямущий у математицi, — каже вовк, — дiли ти, але так, щоб порiвну. 
— Ось тобi одна рибка, а менi двi, — каже лисичка. 
— Чи не замало?! — стривожився вовк. 
— Та нi, — каже лисичка, — слухай далi. Ось тобi три рибки... 
— Так можна, — заспокоївся вовк. 
— Менi 4, а тобi 5, менi 6, а тобi 7... 
Так дiлила лисичка рибку, щоразу збiльшуючи на одну рибину. Наостанку вона кинула собi 20 рибин i на цьому риба закiнчилась. Вовк подумав, що лисиця чесно подiлила. А ти як гадаєш, у кого бiльше риби i на скiльки?

  • На млин привезли спочатку 48 пудів, потім 95, а пізніше ще 117 пудів зерна, скільки всього зерна привезли на млин?
  • Летіли гуси, а назустріч їм гусак. 
-Здорові були, сто гусей. 
- Нас не сто. Щоб нас було сто, треба стільки, та ще пів стільки, та ще чверть стільки і ти один. Отоді й буде сто. То ж скільки було гусей?

  • Двоє молодих козаків, обидва хвацькі вершники, часто бились об заклад, хто когопережене. Не раз то один, то другий був переможцем. Врешті це їм обридло. І тоді один із них придумав нові змагання:
- Позмагаймось навпаки. Нехай заклад отримає той, чий кінь прийде останнім.
- Згода. – Відповів другий.
Козаки поїхали у степ. Глядачів зібралося чимало. Усім кортіло подивитись на таку дивовижу. Один старий козак почав рахувати і плескати в долоні:
-Раз!Два! Три! Вперед! 
Сперечальники – ні з місця. Глядачі сміялися, міркували що ж буде і вирішили, що суперечка неможлива, що сперечальники ніколи не зрушать з місця. Тут до них підійшов мудрий сивий дід і запитав в чому річ. Йому розповіли. 
- Ех! Зараз я їм скажу таке, що поскачуть, як обпечені. 
І справді, коли він сказав щось на вухо, то через півхвилини козаки вже мчались чимдуж, намагаючись перегнати один одного, але заклад виграв той, чий кінь прийшов останнім. Що сказав на вухо козакам мудрий дід?

  • Хазяїн пригнав у двір волів. У дворі було забито декілька кілків. Якщо до кожного кілка він прив’яже по волу, то для одного вола не вистачить кілка. Якщо до кожного кілка він прив’яже по 2 воли, то 1 кілок залишиться без волів. Скільки кілків забито у дворі і скільки волів пригнав хазяїн?
  • Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, в кожній торбі — по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва?
  • Іван-Царевич стоїть у підземеллі перед дверима трьох темниць. Відомо, що в одній з темниць знаходиться Василиса Прекрасна, в іншій — Змій-Горинич, а третя порожня. На першій темниці написано: «Тут Василиса Прекрасна», на другій: «Ця темниця порожня», на третій: «В другій темниці Змій-Горинич». Іван може відчинити лише одні двері. Допоможіть Івану знайти Василису.
  • Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два мішки, розміри яких такі ж, як і мішка, в якому знаходиться пшениця?
1364 дерев: квадрат – тисячі, кружечки – соті, хрестики – десяті, палички – одиниць
Риба важить 1 кг 200 г
Відомого математика Рене Декарта французький король Луї ІІІ нагородив титулом «Великий координатор» за нумерацію рядів і місць у театрі
Завдання 2
Вислови відомих людей про число (відповіді учасників):
  • Будь благословенно божественное число, породившее богов и людей. (Піфагор Самоський, VI ст. до н.е.)
  • Усе впорядковується відповідно до чисел. (Піфагор)
  • Числа — це невід’ємне знаряддя сучасної цивілізації, що використовується для впорядкування сфери її діяльності. (Ф. Дейвіс)
  • Нуль багатший на зміст, ніж усяке інше число. 
  • Число є найчистіше кількісне визнання, яке ми тільки знаємо. Але воно сповнене якісних відмінностей. (Ф. Енгельс)
  • Цілі числа — першоджерело математики. (Г. Мінковський)
  • Невигадливі головоломки про цілі числа протягом віків були джерелом оновлення математики. (Г. Біркгоф)
  • Число - это продукт нашего разума... (ГAУСС)
  • Ми ніколи не стали б розумними, якби виключили число з людської природи. (Платон)
  • За вченням Піфагора, «Бог — це число чисел», «Все є число».
  • Вислови відомих людей, у яких математика поєднана з іншими науками (відповіді учасників):
  • Математика і поезія – це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому – до серця. (Т. Хілл)
  • Практика народжується з тісного з'єднання фізики і математики. (Ф. Бекон)
  • Арифметика – це лічильна мудрість. Без цієї мудрості ні філософа, ні лікаря не може бути. (Л. П. Магницький)
  • …химия – правая рука физики, математика – её глаза.
  • Розв'язання задач — зовсім не привілей математики. 
  • Усе людське пізнання — це не що інше, як постійна постановка і розв'язування все нових питань, проблем. (Е.Ільєнков)
  • Математика цариця всіх наук. (Фрідріх Гаусс)
  • Історію математики не можна відділити від загальної історії культури. Математика є частиною духовного життя , глибоко пов'язаною не тільки з астрономією і механікою, а й з архітектурою і технікою, з філософією… (Б.Иан дер Варден)
  • Прагнучий до найближчого вивчення хімії повинен бути досвідчений і в математиці. (М. В. Ломоносов) 
  • Сліпий фізик без математики. (М. В. Ломоносов)
  • І, дуже полюбивши мистецтво числове, я подумав, що без числа ніяке міркування філософське не можна вивести, і його слід вважати матір’ю всієї мудрості. (Ананія Ширакаці)
  • Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше (Ч.Дарвін)
  • Мислити послідовно, судити переконливо, спростовувати неправильні висновки повинен кожний: фізик і поет, тракторист і математик. (Е. Кольман)
  • Як література розвиває емоції, взаєморозуміння...так математика розвиває спостережливість, уяву і розум. (В.Чанселор)
  • Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найбільшої є математика. (С. Ковалевська)
  • Механіка є рай математичних наук (Леонардо да Вінчі)
  • Хімія - права рука фізики, а метематика - її очі. (Г.В. Ломоносов)
  • Астрономия (как наука) стала существовать с тех пор, как она соединилась с математикой. (А.И. Герцен) 
  • Все, что до этого было в науках: гидравлика, аэрометрия, оптика и других темно, сомнительно и недостоверно, математика сделала ясным, верным и очевидным. (М.В. Ломоносов) 
  • В каждой естественной науке заключено столько истины, сколько в ней есть математики. (И. Кант) 
  • Математика – это язык, на котором говорят все точные науки. (Н.И. Лобачевский) 
  • Стремящийся к ближайшему изучению химии должен быть сведущ и в математике. (М.В. Ломоносов) 
  • В каждой естественной науке заключено столько истины, сколько в ней есть математики. (И. Кант)
  • Музика - це прояв прихованої математики. (Гольдбах)
  • Математик, так само, як художник чи поет, створює візерунки. І якщо ці візерунки є більш стійкими, то лише тому, що вони складаються з ідей.
  • Практика-це поєднання фізики та математики.(Ломоносов)
  • Неспростовність - ім'я твоє, математика. Нехай представник природничих наук задавольняється очевидністю - математику потрібні докази. (У.В.Куайн)
  • Математика є краще і навіть єдине введення у вивчення природи. (Д.І.Писарєв)
  • Піфагор Самосський (бл. 580–500 р.р. до н. е.) – давньогрецький математик і філософ був першим, хто назвав Всесвіт «Космосом» через ту впорядкованість, яка йому притаманна. За його вченням основоположні принципи світобудови можна висловити мовою математики. Началом, що об'єднує всі речі, виступають числові співвідношення, які виражають гармонію й порядок природи: «Всі речі суть числа»
Українські математики (відповіді учасників):
  • Степан Банах (1892-1945) Світову славу Стефан Банах здобув як один із засновників сучасного функціонального аналізу, що є нині основою математики. Світове визнання — поряд з Празькою і Гетінгенською — одержала Львівська математична школа, заснована С. Бахом. Тут виховувалася ціла плеяда математиків, які після другої світової війни виїхали за кордон. А Степан Банах до кінця свого життя працював у Львові, очолюючи, як і до війни, фізико-математичний факультет університету. 
  • Академік Віктор Михайлович Глушков – український математик і кібернетик (24.08.1923 -30.01.1982), видатний учений двадцятого століття, автор фундаментальних праць у галузі кібернетики, математики і обчислювальної техніки, ініціатор і організатор реалізації крупних науково-дослідних програм створення проблемно-орієнтованих програмно-технічних комплексів для інформатизації, комп'ютеризації і автоматизації господарської і оборонної діяльності країни. Глава наукової школи кібернетики. Лауреат Ленінської і державних премій. Дійсний член АН СРСР, АН УРСР. Почесний член багатьох іноземних академій. 
  • Серед славетних імен великих українців - легендарних подвижників духу - Михайло Васильович Остроградський - один з найвидатніших математиків XIX століття. Завдяки непересічному таланту, гостроті та сміливості свого розуму, глибині аналітичних здібностей та широкій математичній освіті він зумів оволодіти вищими ступенями сучасного йому природознавства; у своїх наукових працях отримати результати першорядного значення в багатьох галузях математики і механіки, зокрема математичній фізиці, аналітичній механіці, математичному аналізі, теорії пружності, теорії тяжіння, гідростатиці, гідродинаміці, балістиці, теорії удару, алгебрі й теорії чисел. Остроградський зробив великий внесок у розвиток математичної культури в Росії, створив потужну наукову школу, відлуння гучної слави якої вчувається ще й сьогодні в тематиці і проблематиці сучасних математичних досліджень. 
  • Миха́йло Пили́пович Кравчу́к — український математик, академік АН УРСР (з 1929). Доктор фізико-математичних наук (з 1924), Професор Київського Політехнічного Інституту, вчитель Архипа Люльки — конструктора реактивних авіадвигунів та Сергія Корольова — конструктора радянських космічних кораблів, майбутнього академіка Володимира Челомея. Методи М. Кравчука використані в США, Японії та інших країнах при моделюванні кібернетичної техніки. Наукові праці М. Кравчука широко використовували американські автори першого у світі комп'ютера.
  • Сергі́й Ната́нович Бернште́йн (*22 лютого (5 березня) 1880, Одеса — †26 жовтня 1968, Москва) — радянський математик; член АН УРСР, АН СРСР, Паризької АН, професор Харківського університету, творець наукової школи, засновник і директор Українського інституту математичних наук у Харкові; понад 250 праць українською, німецькою, французькою мовами про диференціальні рівняння, теорію наближення функцій та теорію ймовірностей (зокрема, її аксіоматичне обґрунтування).
  • Вороний Георгій Феодосійович (16 (28) квітня 1868 — 7 (20) листопада 1908) — видатний український математик. Член-кореспондент Російської Академії наук з 01.12.1907, професор Варшавського університету. Знаменита теорема Вороного про паралелоедри: всякий примітивний паралелоедр афінно еквівалентний DV-області деяких ґраток. На честь Вороного названі діаграми Вороного, що застосовуються у інформатиці. Справжнє значення започаткованих ним наприкінці минулого — початку нинішнього століття нових напрямків у галузі теорії чисел розкривається лише в наш час. 
  • Булди́гін Вале́рій Володи́мирович (5 листопада 1946 р.— 17 квітня 2012 р.) — український математик, професор, доктор фізико-математичних наук, з 1986 року завідувач кафедри математичного аналізу та теорії ймовірностей Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 
  • Бойчу́к Олекса́ндр Андрі́йович (30 червня 1950, м. Кіровоград, Україна.) — український математик, доктор фізико-математичних наук, професор, член-кореспондент НАН України, завідувач лабораторії крайових задач теорії диференціальних рівнянь Інституту математики НАНУ, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки.Професор О. А. Бойчук — спеціаліст із теорії крайових задач із нетеровим та нормально-розв’язним операторами в лінійній частині. Вперше визначив умови розв’язності і провів класифікацію резонансних випадків широкого класу нелінійних крайових задач для систем звичайних диференціальних та різницевих рівнянь, рівнянь із запізнюючим аргументом, рівнянь із імпульсною дією та сингулярно збурених рівнянь, для чого запропонував використовувати апарат узагальнено-обернених операторів.
  • Всесвітнє визнання отримали наукові праці А.А. Скорохода з теорії стохастичних диференціальних рівнянь, граничних теорем для випадкових процесів, розподілів у нескінченновимірних просторах, статистики випадкових процесів, марківських процесів. Математикам відомі топологія Скорохода, інтеграл Скорохода, простір Скорохода. Він зробив винятковий внесок у формування української школи теорії ймовірностей, підготував 56 кандидатів і 17 докторів наук. З 1993 р. і до останніх днів А.В.Скороход працював у США, у Мічиганському університеті (Michigan State University), не пориваючи наукових зв'язків з Інститутом математики НАН України. 
  • Володимир Королюк (нар.1925 р.) Далеко за межами України відоме ім'я уродженця Києва академіка АН УРСР (з1976 р.) Володимира Королюка. Основні напрямки досліджень - теорія ймовірності і математична статистика, обчислювальна математика й програмування. Ці праці відзначені премією ім. М.М.Крилова АН УРСР (1976 р.) та Державною премією УРСР (1978 р.). 
  • Крилов Микола Митрофанович - український математик, механік. Професор (1912р), доктор математики (1917р), академік ВУАН (1922р), чл-кор АН СРСР (1928р), кадемік АН СРСР (1929р), заслужений діяч наки УРСР (1939р).
  • Володимир Йосипович Левицький (1872-1956) "Основоположник математичної культури нашого народу", - так сказав про Володимира Левицького академік Михайло Кравчук. Великою заслугою В. Левицького було те, що він зібрав і впорядкував матеріали з української математичної термінології, що була надрукована в 1903 р. Основною ділянкою наукової роботи професора В. Левицького була теорія аналітичних функцій. Він займався також геометрією, алгеброю, диференціальними рівняннями та історією математики. Багато уваги приділяв теоретичній фізиці та астрономії.
Онлайн завдання:
  1. Піфагор Самоський (бл.580-500 до н.е.)
  2. Евклід (бл.365-бл.300 до н.е.)
  3. Архімед (бл.287-бл.212 до н.е.)
  4. Діофант Александрійський (ІІІ ст.)
  5. Омар Хаям (1048-1131)
  6. Нікколо Тарталья (1500-1557)
  7. Франсуа Вієт (1540-1603)
  8. Йоган Кеплер (1571-1630)
  9. П’єр Ферма (1601-1665)
  10. Леонардо Ейлер (1707-1783)
Ключ завдання: Блаженство тіла - в здоров'ї, блаженство розуму - у знанні. (Фалес Мілетський)
Відео про видатних математиків (відповіді учасників):
Завдання 3
Ігри, створені учасниками:
Посилання на ігрові платформи (відповіді учасників):
Відновлений запис:

Петро Іванович схуд на 2,8%
Є й інші числа з такою властивістю: 13, 102, 112, 122, 221, 331, та ін.
Завдання 4
Все просто! Це пісня «Кабы не было зимы» з нашого улюбленого мультфільму «Зима в Простоквашино».
«Кабы не было зимы
В городах и сёлах,
Никогда б не знали мы,
Этих дней весёлых.
Не кружила б малышня
Возле снежной бабы
Не петляла бы лыжня,
Кабы, кабы, кабы...»
Вірогідність, що двоє відзначають в один день свій День народження складає більше 50%
Мить триває близько однієї сотої долі секунди.
Римляни забули про «нуль». Нуль — це єдине число, яке не можна написати римськими цифрами.
Першою жінкою-математиком в історії вважають гречанку Гіпатію, яка жила в єгипетській Александрії в IV-V ст. нашої ери.
Сума чисел від 1 до 100 дорівнює 5050.
З 1995-го року у місті Тайбей на Тайвані мешканцям дозволили видаляти цифру «чотири» у ліфтах. Вся справа у тому, що вона звучить аналогічно до слова «смерть». Тож у багатьох будинках немає… четвертого поверху!
Мистецтво з глибоким філософським змістом презентує американська художниця Сієна Моріс. Сієні 27 років. Більшу частину життя вона присвятила зображальному мистецтву. І тільки три роки тому відмовилася від звичних штрихів і почала малювати числами. Для цієї техніки художниця винайшла власну назву – numberism (числізм). Філософські картини виникли у результаті стресу. Біда, як говориться, допомогла, хоч і не одразу. Дівчину мучили думки про майбутнє, те, скільки жити їй залишилося і чи встигне вона зробити усе, що запланувала. У результаті художниця зрозуміла: поки роздумує, час спливає. Ні мрії про майбутнє, ні жаль за минулим нічого не варті. Необхідно цінувати дійсність, адже іншого шансу «намалювати» картину власного життя не буде. Секунди біжать і губляться у потоці нашого існування, як числа на полотнах. І тільки усі разом вони створюють довершене зображення.
Існує думка, що накреслення звичних нам арабських цифр було вигадано за принципом: «Значення цифри відповідає кількості кутів». З часом усе змінюється, кути на цифрах — теж не виняток. Вони згладилися і зникли.
Відповіді на загадки:
Джек: надворі був день.
Енн:дядько був сліпим і читав книгу з рельєфно-крапковим шрифтом Брайля.
Вільям: ліфт вище не їхав.
Доллі: кава була в зернах.
Сідні: дядько був лисий.
Завдання 5
Приклади професій, у якій без геометрії не обійтись (відповіді учасників):
  • Наприклад, перед тим як побудувати житловий будинок, люди проектують майбутню споруду на кресленнях в зменшеному масштабі. Цим займається архітектор. 
  • Той, хто керує будівельними роботами та здійснює контроль за якістю називається інженером-будівельником. 
  • Конструктор розробляє елементи, частини технологічних конструкцій. 
  • Завдяки модельєру наші речі стають більш зручними, стильними і якісними. Його завдання виготовляти нові моделі одягу, визначати загальне конструктивне рішення, придумувати різні доповнення. 
  • Психолог за допомогою психогеометрії швидко і точно намалює психологічний портрет випробуваного, дізнається, які риси його характеру є головними, а які - другорядними, а також допоможе зрозуміти, з ким людині складніше всього взаємодіяти.
Паліндром - це абсолютний прояв симетрії в літературі. Приклади симетрії у літературі (відповіді учасників):
  • А луна канула
  • А роза упала на лапу Азора
  • Мечам укажу мужа кумачем!
  • Эй, житель, лети же!
  • Лети чудес сед учитель…
  • Мы, низари, летели Разиным…
  • Не мерь ремень
  • Меня — я нем
  • Холоп — сполох,
  • Холоп — переполох
  • Я ел мясо лося, млея... 
  • Рвал Эол алоэ, лавр. 
  • Козак з казок
  • А мене нема...
  • Радар , Алла , Анна , кок , піп, око,потоп, шалаш
  • Я иду с мечем судия. 
  • О, гомін німого 
  • Я несу гусеня, Де помити мопед?
  • Козак з казок.
  • Уже лисі ліси… Лежу.
  • Уже ребра татар бережу.
  • Умру. Суму сум — у сурму,
  • А мене нема…
Примером симметрии в литературе являются сказки, такие произведения, как: "Принц и Нищий"; "Королевство кривых зеркал"; Старая, старая сказка".
Роман Ф. М. Достоевского «Преступление и наказание» структурно построен с учетом симметрии. Он состоит из 6 частей и эпилога. В первых 3 частях 20 глав, в последующих, если считать и эпилог, тоже 20. И по объёму, с точностью до страницы, эти части одинаковы. 
Мы -
Среди тьмы.
Глаз отдыхает.
Сумрак ночи живой.
Сердце жадно вздыхает. 
Шёпот звезд долетает порой,
И лазурные чувства теснятся толпой.
Всё забылося в блеске росистом.
Поцелуем душистым
Поскорее блесни!
Снова шепни,
Как тогда:
"Да!"
Зображення симетрії у природі (відповід учасників)
Всі запропоновані квіти природа створила у вигляді трикутника.
Зображення кола у природі (відповіді учасників)
Завдання 6
Шарль Перро написав казку «Любов циркуля і лінійки»
Одна з кривих ліній називається «Локон Аньєзі» на честь першої у світі жінки-професора математики Марії Гаетани Аньєзі
Квітку гортензію назвали на честь Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, що складала математичні таблиці. Вона привезла цю квітку з Індії.
Англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який присвятив першій російській жінці-математику Софії Василівні Ковалевській.
Рядки: «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії» написав О. С. Пушкін.
Теорему Піфагора раніше називали «ослячим мостом». Учнів, що запам’ятовували теорему без розуміння, називали віслюками, оскільки вони не могли перейти через міст — теорему Піфагора. 
У 1940 році було надруковано книгу, в якій є 370 різних способів доведення теореми Піфагора, а серед них є доведення, яке запропонував президент США Гарфілд.
Англійська королева, прочитавши книги Льюїса Керрола була розчарована, тому що в інших книгах були математичні формули.
Франсуа Вієта майже було відправлено на вогнище за те, що йому пощастило розшифрувати таємне листування іспанського уряду з командуванням своїх військ. Іспанці вважали, що розкриття їхнього шифру людському розуму не під силу і Вієтові допомагав сам Сатана.

Результати веб-квесту

Список учасників веб-квесту
Результати участі у веб-квесті
Переможці веб-квесту
І місце - Бровко Аліна Сергіївна, учитель Сухоєланецької ЗОШ
ІІ місце - Попович Анна Михайлівна, учитель Кандибинської ЗОШ
ІІІ місце - Кравченко Валерія Володимирівна, учитель Кандибинської ЗОШ

Немає коментарів:

Дописати коментар